Klubmodul henter siden
Ridelejr 2024 - 0-10 årige medlemmer
Tilmeldingsfrist er overskredet
Sommerferien nærmer sig og det er derfor tid til at tilmelde sig årets fedeste ridelejr i uge 27, 30. juni - 5. juli 2024.

 

Ridelejren er delt op i "de små" og "de store"
Aldersgrænsen mellem ”de små” og ”de store” er 11 år (årgang 2013). Man skal derfor være fyldt 11 år eller blive det senere på året, for at kunne deltage hele ugen og være én af ”de store”. Det er en betingelse for ”de store”, der ønsker at deltage alle 5 dage, at man er fuldstændig selvhjulpen. Det vil sige, at man selv er i stand til at hente ponyen/hesten på folden, sadle op og af, og overordnet kan klare sig selv og håndtering af sin hest/pony. Man kan ikke forvente, at der vil være hjælp til disse ting, når man er én af ”de store”.
Er man aldersmæssigt er en af ”de store”, men kun har lyst til at deltage de første to dage, kan dette også sagtens lade sig gøre. Prisen vil være den samme som for de 0-10 årige. Husk at anføre dette i bemærkningsfeltet ved tilmelding.

Hvem kan deltage i Snorgaardens Ridelejr?
Alle unge medlemmer fra 0-21 år, kan deltage i Snorgaardens Ridelejr.
Har man ikke egen pony eller part på én, kan man låne en pony af Lisbeth og Olav, som man plejer ved undervisning. Typisk er man 2 om at dele en elevpony under ridelejren. Partryttere får naturligvis deres "egen" pony, men må sædvanligvis dele med mindst én deltager mere.
Husk at hesten/ponyen skal være vaccineret som ved stævnedeltagelse, medbring hestepas hvis hesten/ponyen skal opstaldes på Snorgaarden under ridelejren (gælder for udefrakommende heste/ponyer).


Hvad koster det at være på SRLA´s ridelejr?

Medlemmer af SRLA, der er mellem 0-10 år: 400,- kr. (mandag – tirsdag)
Medlemmer af SRLA der er mellem 11 og 21 år: 850,- kr. (mandag – fredag)
Beløbet dækker al forplejning og diverse aktiviteter, i det tidsrum de opholder sig på SRLA.


Hvad laver man på ridelejr?
Selve programmet er, indtil videre, en hemmelighed, med undtagelse af følgende:
Ridelejren starter søndag den 30. juni kl. 19.00, med indkvartering af alle deltagere og evt. medbragte ponyer/heste. Omkring kl. 19:30 vil alle deltagere blive delt ind i planlagte hold hvorefter der vil være nogle ryste-sammen-lege. Har man et ønske om én bestemt man gerne vil på hold med, så lad os meget gerne vide det, så vi kan fordele deltagerne bedst muligt. Vi kan dog ikke love med 100% sikkerhed, at alle ønsker bliver opfyldt, da det indimellem er et større puslespil at få til at gå op, men vi gør vores allerbedste. 

De første 2 dage, mandag og tirsdag, er programmet sammensat med udgangspunkt i "de små". "De store" er de første 2 dage hjælpere for "de små" og derfor et rigtig vigtigt element for, at kun afholde ridelejren for "de små". I de 2 dage står den bl.a. på rideundervisning, forskellige lege og en masse sjov og ballade med de andre deltagere. Tirsdag aften kl. 20.00 er ridelejren slut for "de små". Fredag d.5. juli er alle "de små" og deres familier meget velkommen til at deltage i det afsluttende grillarrangement. Se særskilt tilmelding.
For de 11 - 21 årige vil de første 2 dage gå med at hjælpe ”de små” fra ca. kl. 08.00 - 18.00. Der vil være små frirum indimellem. Resten af tiden vil være til egen disposition. Dvs. man kan ride en tur, spille kort o. lign.
De sidste 3 dage, onsdag - fredag, er programmet sammensat udelukkende for jer store. Selve programmet er ret hemmeligt, men vil umiddelbart byde på dressur- og eller springundervisning, overraskelser, udfordringer for både hest og rytter og vigtigst af alt - rigtig meget hygge! "De store" afslutter, traditionen tro, ridelejren med et grillarrangement, hvor familien er meget velkommen til at deltage. Se særskilt tilmelding.

Overnatning
Vi skal som udgangspunkt overnatte i telte, dette er dog ikke helt klarlagt endnu. Vi håber at vi kan få det planlagt således, at man de 2 første dage, overnatter i de hold man bliver delt ind i ift. dagenes program. Man kan derfor ikke være sikker på, at man kan ligge ved siden af bedsteveninden eller søster/bror. de sidste 3 dage bliver der, hvis alt går efter planen, mulighed for at kunne placere sig efter eget ønske.

Vi ønsker naturligvis, at alle får den bedste oplevelse, så lad os meget gerne vide det ved tilmelding, hvis der er specielle ønsker, så ser vi om ønskerne kan opfyldes. Derudover vil vi meget gerne opfordre forældre til deltagere under 11 år, til at overnatte sammen med jeres børn, hvis I ved at det er svært for dem at overnatte ude uden én af jer. Det er en kæmpe stor opgave for os, at sidde og holde indtil flere børn i hånden der har hjemve. Vi gør hvad vi kan, men kan ikke være alle steder på én gang og ønsker bare at alle får en god oplevelse, så hjælp meget gerne selv til her. Det er ikke et krav om at man som deltager skal overnatte. Så man kan også vælge at sove hjemme og så blot møde ind om morgenen, enten til morgenmad, eller lige inden dagens program starter (ca. ved 8.00 tiden). Hvis I ved, at I overnatter sammen med jeres barn, så lad os det vide ved tilmelding, så vi ved hvor mange sovende vi skal have plads til i teltene. 

Vi har altid minimum én voksen der overnatter på stedet hele ugen. Så der er en voksen at gå til, hvis der skulle opstå problemer eller lignende, på alle tider af døgnet.

Mobilfri ridelejr
Vi 
har nu i en del år haft mobilfri ridelejr. Vi ser at deltagerne er mere sociale, når de ikke sidder med næsen begravet i en telefon. Vi oplever også at deltagerne kommer til os, hvis der er problemer, hvilket vi også helst ser at de gør. Her overtog mobilen og et hurtigt opkald til mor eller far ofte tidligere, hvilket bragte os i nogle uheldige situationer, som vi helst vil undgå. Man må meget gerne medbringe sin mobiltelefon, men vi tillader os at opbevare den det meste af tiden. Har man behov for at ringe til mor eller far, kommer man til en voksen og så finder vi sammen ud af, om vi sammen kan løse problemet, ellers ringer vi selvfølgelig hjem. Det er naturligvis også helt ok at ringe hjem for at sige godnat og godmorgen. 


Hvad skal man have med på ridelejr?
- enkelt madras/luftmadras - ingen dobbelte luftmadrasser, det er der ikke plads nok til.

- Sovepose/dyne/pude/ekstra tæppe.

- Toiletgrej inkl. håndklæde.

- Ridetøj og udetøj/overtøj (praktisk tøj og noget der gerne må blive beskidt). 

- Almindeligt hverdagstøj.

- Badetøj og evt. ekstra håndklæde.

- Fodtøj du kan gå langt i/ride i osv.

- Tøj du kan være fysisk aktiv i. 

- Lommepenge (rideklubben sælger bl.a. slik, is og sodavand). Det er muligt at overføre et beløb på mobilepay ved ankomst, så man ikke behøver at holde styr på mønter osv. evt. overskydende beløb kan tilbagebetales.

- Hest/pony + udstyr til spring og dressur. (Dette gælder selvfølgelig kun, hvis du medbringer egen hest/pony). 

- Og selvfølgelig en masse godt humør! 

Det var hvad vi kunne komme i tanke om – hvis der er noget vi har glemt, skal du endelig medbringe det alligevel. 


Du skal deltage i ridelejren sammen med rigtig mange andre ryttere, så det kan være en god idé, at have navn på alle dine ting.

 

 

VIGTIG! Ved tilmelding så husk at skrive i kommentarfeltet, hvilken pony/hest du medbringer, hvis du altså har egen eller part.

Hvis du skal låne en pony/hest, så skriv navnet på de 3 ponyer du helst vil ride på. Så forsøger vi at få fordelt ponyerne på bedste vis, men vi kan ikke garantere, at man får den pony man rider på, ved normal holdundervisning.
OBS – OBS!
Rideklubben har, som de fleste ved, ingen forsikring, det betyder at det alene er deltagerens egen forsikring der skal dække rytteren ved et eventuelt uheld (ligesom ved den daglige undervisning). Under ridelejren skal rytterne måske køre i private biler (evt. bus) til og fra aktiviteter. Alle vil selvfølgelig blive fastspændt i bilerne. Hvis man skal sidde på selepude eller i stol, må denne gerne medbringes.
Ved ankomst søndag aften, skal vi have en underskrift af en forældre/værge, hvor I giver lov til at jeres barn/børn må køre i bus/privat bil, samt at I er indforstået med, at det er jeres egen forsikring der skal dække barnet under hele ridelejren.

 


Er der spørgsmål, så ring eller skriv til Lisa på 22883286 eller formand@srla.dk
 

Vi glæder os til nogle hyggelige og sjove dage og håber at du har lyst til at deltage


                                                                                                                                          Mange hilsner
Snorgaardens Rideklub Langholt
Tilmeldte
20 /25
Tilmeldingsfrist
16.06.2024
Tidspunkt
30.06.2024 kl. 19.00 - 02.07.2024 kl. 20.00
Sted
Snorgaardens Rideklub Langholt
Pris
400,00 kr.
Hold i dag

Instagram